Pedagógiai programunk a testi, szellemi és lelki nevelés egyensúlyán, egyenrangú fejlesztésén alapul. Hisszük és valljuk, hogy minden gyermek tehetséges valamiben.
Sokszínű tevékenységi kör biztosításával kívánjuk lehetővé tenni a különböző adottságok, képességek kibontakoztatását.
Ennek érdekében működtetünk testnevelésből emelt szintű osztályokat, szervezünk művészeti köröket, átfogó személyiségfejlesztő programot.
Intézményünkben a képzés két fő szakaszra bomlik, az alsó tagozatra (1-4. évfolyam) és a felső tagozatra (5-8. évfolyam).
Az alsós tanulók oktatását úgy szervezzük, hogy az osztályok négy évig egy tantermet használnak.
Az alsó tagozaton egy-egy osztállyal két tanítónő foglalkozik, un. guruló rendszer szerint.
Azaz mindkét tanítónő tantárgycsoportos formában tanít, illetve napközis tevékenységet is ellát.
A tanítási-tanulási folyamat az egész napi tevékenységet átfogja, annak szerves részét képezik a tanítási órák, egyéni korrepetálások, a tanultak megerősítését, begyakorlását, a házi feladat elkészítését célzó foglalkozások.
Felsőben az osztályokat osztályfőnök irányítja és szaktanárok végzik a tanítást.
Felső tagozaton az idegen nyelv, a rajz, a technika, számítástechnika, az ének-zene, a biológia, a kémia, a fizika, a földrajz, a magyar és a történelem tanítása szaktantermekben folyik.
Közoktatási típusú sportiskola lévén a testnevelés órák, a délutáni sportfoglalkozások /sportkör, edzések, gyógytestnevelés / egy 30×18 m2-es nemzetközi szintű műanyag borítású tornateremben folynak – kiegészülve a kondi teremmel és a tükrös teremmel – jónak mondható tárgyi feltételek között, illetve eszközellátottsággal.
Az intézmény korábbi és jelenlegi eredményei, a nevelőtestület szakmai felkészültsége, elhivatottsága, munkabírása garancia arra, hogy az iskolánkban tanuló diákoknak nyugodt, biztonságos légkört akarunk és tudunk teremteni.
Célunk, hogy valamennyi diákunk:
- olyan biztos tudással rendelkezzen, amellyel képes lesz helytállni a képességeinek megfelelő középfokú intézményben,
- váljon képessé a tudás értékként való kezelésére, a tevékeny és egészséges életre,
- legyen pozitív életszemléletű, fizikailag és szellemileg fitt, boldog ember,
- tudja reálisan értékelni önmagát, önbizalma megfelelő legyen
- legyen igényes önmagával és környezetével szemben, feladatvégzése legyen pontos és fegyelmezett,
- tartsa tiszteletben mások véleményét, legyen toleráns, tudja és akarja alkalmazni a viselkedési szabályokat,
- viselkedésében tükröződjön a nemzethez tartozás érzése.
Az iskolai oktató-nevelő munkánk az alábbi alappillérekre épül:
- Közoktatási típusú sportiskolai osztályok, testi nevelés:
Emelt szintű testnevelés, mindennapi testnevelés.
Versenysport, szabadidősport, gyógytestnevelés.
Együttműködés a Barna István DSE – vel.
Sikersportágaink: kosárlabda, torna, aerobik , atlétika, labdarúgás. - Anyanyelvi nevelés:
Hagyományos, a helyes ejtésre alapozó, elemző-összetevő olvasástanítás A szövegértés sokoldalú fejlesztése - Matematikai nevelés:
Alsó tagozaton szakkör, felsőben fakultáció, valamennyi évfolyamon korrepetálás. - Idegen nyelvi nevelés:
Az első évfolyamtól angol nyelv oktatása bontott csoportokban. Német nyelv az 5. évfolyamtól második idegen nyelvként választható.
Felső tagozaton fakultáció. - Informatikai nevelés:
Számítástechnika oktatás a felső tagozaton, bontott csoportban.
Alsó tagozaton szakkör. - Művészeti nevelés:
Egyedi tanterv szerinti vizuális nevelés a rajzórákon.
Bóbita kiskórus, nagykórus. Kapcsolat alapfokú művészetoktatási intézményekkel, képző – és iparművészeti valamint színművészeti ágban. - Személyiségfejlesztés:
Az első évfolyamtól órarendbe épített személyiségfejlesztő program.
( CHEF és Lelki egészségtan ) - Fejlesztő pedagógia:
Egyéni és kiscsoportos foglalkozások a részképesség- és magatartási zavarok csökkentésére.
Kineziológia. - Versenyeztetés:
Tantárgyi levelező és egyéb versenyekre való felkészítés.
Művészeti bemutatókra és versenyekre való felkészítés.
Sportversenyekre való felkészítés.