Go to Top

beolvasás0003

beolvasás0004

Kincsvadászat Lengyelországban

A Comenius partneriskolai pályázat keretében iskolánk, a Széchenyi Körúti Sportiskolai Általános Iskola és AMI négy tanára és négy diákja a lengyelországi Radymno-ban töltött egy hetet. A pályázat egy új játékhoz a geocaching-hez kapcsolódik.

Geocaching: GPS az iskolában

Talán nincs is olyan gyerek, aki valamikor ne keresett volna kincset. Sokat játszottunk kalózosat, képzeletben aranyat, gyémántot, ezüstöt kutattunk. A messzi Amerikában kitaláltak egy különös játékot. Egy olyan felfedezős programot, amit a szabadban lehet játszani. Ráadásul a végén tényleg megtalálhatjuk azt a bizonyos kincset. Ezt a különös szórakozást úgy hívják: geocaching.

A Gördögök SE három tagja látogatott el iskolába. Előadást tartottak erről az érdekes játékról, ami egy jó kirándulás és szórakozás egyszerre.

A játék alapja a GPS. Ma már szinte mindenkinek van a kocsijában, vagy a telefonjában ilyen eszköz, ami Föld körül keringő műholdak segítségével pontosan megmutatja, merre kell mennünk. Talán éppen ezért tetszik nekem is annyira, hiszen imádom én is a kütyüket, az elektronikai dolgokat.

A játék lényege az, hogy hegyekben, erdőben, olyan helyeken, ahol lehet túrázni, elrejtenek egy dobozban valamit. Fényképet, jelvényt, akármit. Aztán az internetes oldalra felírják, hogy hová tették. Koordináták segítenek bennünket. Ezek azok az adatok, amiket beírunk a GPS-be és akkor az megmutatja, hová is kell mennünk. Ha megtaláljuk a dobozt, akkor kivehetjük belőle ami ott van, de illik újat belerakni. A világban rengeteg helyen rejtettek el geocaching dobozokat, így szinte mindenhol lehet kincset keresni. A játék nagyon klassz, már csak egy saját GPS kell a kézbe és indulás.

(Pókász Bence 7.a)

A kirándulás

Bár a kirándulás csak március 25-én kezdődött, mi már sokkal korábban a lázasan szerveztük az utazást. Már hetek óta rendszeresen leveleztünk a neten a vendéglátó gyerekekkel, így jól ismertük a családokat, akiknél ezt a hetet töltöttük. Nagyon izgatottan vártuk a személyes találkozást.

Volt egy kisebb megállónk Kassán. Itt ellátogattunk a Szent Erzsébet templomba és megnéztük II. Rákóczi Ferenc szarkofágját.

Elég későn érkeztünk meg új barátainkhoz, de este még sokáig beszélgettünk. Ez is kihívás volt. A projekt nyelve az angol. Ha akartuk, ha nem használnunk kellett. Eleinte nehéz volt, de gyorsan belejöttünk.

Szerdán találkoztunk a többi partnerország diákjaival és tanáraival, akik Denia-ból (Spanyolország),  Gochsheim-ből (Németország) és Targu Neamt-ból (Románia) érkeztek. Az ismerkedés könnyen ment. Nemcsak azért, mert mindenki nagyon kedves és barátságos volt, hanem a vendéglátóink egy aranyos műsorral, majd egy közös játékkal leptek meg minket. Érdekes volt, hogy tanítási órákon is részt vehettünk.

Másnap a Beszkidekbe kirándultunk. Egy 1200 méteres csúcsot másztunk meg. Elég kimerítő volt, de a panoráma mindent feledtetett velünk. A kirándulás során geoládát is kerestünk. Egy patak partján leltünk rá. Érdekes volt a fák között keresgélni az elrejtett láda után.

Jártunk a lengyel-ukrán határnál és itt megismerkedtünk  a határőrség feladataival. Mi minden határellenőrzés nélkül jutottunk el Radymno-ban, itt az Európai Unió határán pedig komoly ellenőrzés van.

A Comenius vetélkedő nagyon érdekes volt. A csapatokba  minden nemzetből bekerült egy-egy fő. A kérdések a résztvevő országokhoz kapcsolódtak, így rengeteg fontos dolgot megtudtunk egymás hazájáról.

A Przemisl-ben tett kirándulás során megtapasztaltuk, hogy a magyar és a lengyel történelem sokszor szorosan összekapcsolódott.  Nagy szeretettel beszéltek rólunk. Persze itt sem maradtunk geoláda nélkül.

Nagyon szomorúak voltunk, hogy ilyen gyorsan elteltek ezek a napok  és el kellett búcsúzni barátainktól, de a neten azóta is rendszeresen „beszélgetünk”.

Sajnáltuk, hogy haza kellett indulnunk, de felejthetetlen élményekkel gyarapodtunk. Ráadásul Noémi most járt először külföldön. Sok szót tanultunk lengyelül és angol tudásunk is rengeteget fejlődött. Kedves emberekkel találkoztunk és reméljük, hogy tartós barátságokat kötöttünk.

Hálásak vagyunk ezért a lehetőségért, hiszen nincs jobb mint a természetben kirándulni és barátokra lelni.

(Bálint Noémi, Verba Adrienn – 8.a

Mázló Krisztina, Sipos Adrienn – 8.b)